Melakar kehidupan bukan semudah mencorak lukisan. Namun warna warni lakaran itulah yang akan menceriakan dan mendewasakan. Selamat Melayari Tribulasi Kehidupan....

Bertakhta di Hati

Apr 25, 2009

Sentuhan Kesedaran.....

“Ummi…saya menyukai seseorang dan dia juga menyukai saya. Kami saling berhubung dan berjumpa. Tetapi setelah mendengar apa yang ummi ceritakan saya mula tersedar dan saya menjadi sangat takut dengan azab Allah. Apa yang perlu saya buat ye ummi?...Kalau boleh saya tak nak dah teruskan semua tu.....”


“Ummi....kalau seseorang tu dah pernah buat silap, lepas tu dia sedar dari kesilapan, ada tak peluang untuk dia mendapat suami yang baik di masa depan? Macam mana caranya ye Ummi?....”


“Saya nak menjadi orang yang baik. Saya menjadi semakin sedar sekarang. Tapi kadang-kadang saya terpengaruh dengan kawan-kawan. Macam mana kita nak elakkan perkara macam ni ye ummi?....”


Begitulah antara beberapa pertanyaan yang sempat diajukan oleh anak-anak remaja di akhir sesi ABJZ di SDAHA pagi tadi. Walaupun tiada sesi soaljawab tetapi sambil bersalaman seusai slot ceramah, anak-anak ini datang mengerumuni saya sambil berebut-rebut menanyakan beberapa soalan...Ternyata anak-anak remaja seperti ini perlukan suntikan kesedaran dan bimbingan yang berterusan. Dari siapa?? Masing-masing dari kita ada jawapannya yang tersendiri....

“Puan, kami bercadang nak buat untuk pelajar lelaki pula lepas ni. Tapi kami rasa kami tak mampu nak laksanakannya sendiri….”, ujar Ustaz Ketua Bidang di SDAHA.

“Puan, kalau ada pakej program lain yang best2 macam ni, bagitau je pada Ustaz Suhaimi. I.Allah kita boleh aturkannya di sekolah…”, sambungnya lagi.

Hmm…nampak dah mula dapat kepercayaan nih…Pass baton pada KRJ untuk promote program mereka….

Ruang dakwah, ruang amar makruf nahi munkar terbentang luas di hadapan…..



Berikut dipaparkan sedikit sedutan gambar program ABJZ di SDAHA.



Syahdu....mohon petunjuk dan perlindungan dari Mu Ya Allah...



Demi Matahari....Allah mengilhamkan kefasikan dan ketaqwaan...



Carilah kawan yang baik...Jom sertai KRJ...Kak Wani (isteri Abang Zack)...melayani adik-adik yang menyerbu booth KRJ...



Demi Cinta...dan Harga Diri...



Ceria...ceria...bersama Abang Zack...



Penat juga nak susun korang ni yek....

No comments:

Post a Comment